nedeľa 11. januára 2015

Tutanchamonova výstava

Kedysi dávno som nadovšetko zbožňovala Egypt. Snívala som o tom, že raz budem slávnou egyptologičkou a nájdem ďalšiu prekrásnu hrobku, rovnako ako Howard Carter tú Tutanchamonovu. Práve túto najznámejšiu ste mohli v Bratislave obdivovať od minulého roku. Opäť sa ma zmocnili dávne túžby a utvrdili ma v tom, že sny sú našou jedinečnou súčasťou a mali by sme si za nimi ísť :D

 Návštevníkov vítala Rosettská doska
 Výstava bola z polovice venovaná aj životu a dielu Howarda Cartera
 Nádherný poklad, presne umiestnený tak, ako ho uvideli jeho objavitelia. Predsieň.
 Plánik Tutanchamonovej hrobky
Pokladnica
 Samotná rakva bola umiestnená v pohrebnej komore, vo vnútri štyroch takýchto skríň, ktoré boli vsadené do seba.
 Prekrásne umelecké spracovanie
 Známa Tutanchamonova maska
 Tutanchamonova múmia
 V ďalšej časti výstavy bol celý poklad rozkúskovaný do sekcií
 Najkrajšie a najdojímavejšie kresle aké som videla

 Bojový voz
 Nezanedbateľnú časť pokladu tvorili sošky božstiev
A nakoniec nádherne spracovaný nábytok, hry a rôzne súčasti každodenného života mladého faraóna.

Musím povedať, že to bol neobyčajný zážitok a som veľmi rada, že som bola na tejto výstave a týmto sa chcem poďakovať mojej sestre, že mi to umožnila :D Ďakujem

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára