pondelok 1. júla 2013

Škola stylingu

Moje putovanie za módou začalo na začiatku júna. Náhoda ma priviedla na stránku školy stylingu Backstage a upútalo ma to natoľko, že som sa ho rozhodla absolvovať. :D  Vybrala som sa preto do "neďalekej" Prahy.
V tomto meste som bola len raz a to ešte pred 7 rokmi, takže som bola trošku nervózna :) Však to poznáte, pripravíte sa dopredu, ale na mieste je to vždy iné. A aj bolo. Privítal ma dážď a záplavy. Však ako inak :D. Po bezcielnych túlkach mestom som prišla na kurz celá premočená. Ale moje nadšenie bolo vtedy silnejšie ako mokré topánky :) to som proste celá ja.
Po úvodnom zoznámení a predstavení sa nám rozdali dosť nabitý program na 4 nasledujúce víkendy.

Na nič sme nečakali a hneď sme sa vrhli na úvodné prednášky a odovzdávali koláž, ktorú sme mali dopredu urobiť. Mali na nej byť obrátky z časopisov, ktoré sa nám páčia.
Prednášky začala Alena, ktorá nás postupne previedla od základov, cez históriu módy po najnovšie módne trendy. Jej prednášky boli nabité informáciami, ale nie až tak ako som dúfala. Mrzelo ma, že sme neprebrali aj niektoré ďalšie témy, ale aj tak toho bolo na jeden mesiac dosť :D
V prednáškovom cykle, ktorý nasledoval počas ďalších víkendov, sme si vypočuli príjemného módneho návrhára Jakuba Polanku, stylistku a dekor stylistku Kláru Tománkovú, fotografa Roberta Vana, stylistov Mária Kameníka, Martinu Matyášovú, Honzu Pokorného a Marušku Flégrovú.
Mne osobne sa najviac páčila prednáška módnej blogerky Pavlíny Jágrovej, ktorá nás uviedla do svojho blogerského sveta.
Mali sme aj prednášku o živnosti, no nestíhala som ju a aj tak bola orientovaná len na Česko, čo bolo podivné, keď sme tam boli aj tri Slovenky, ale čo už.
Po prvej prednáške v sobotu som sa premrznutá presunula do môjho hostela. Cez internet som si zabookovala izbu v hosteli Sir Toby's na Delnickej.
Izba bola pre 10 báb. Trošku šokujúce číslo, ale tento hostel ma naozaj zaujala svojou prívetivosťou a dizajnom. Mám rada pekné veci a rada sa nimi obklopujem. Čo je to 10 báb, keď sa tam cítite ako doma? :D Pobyt tam bol naozaj príjemný (mimochodom len za 20 eur).
Bolo to len 5 min od Florence, hneď vedľa bol obchodík, kde som si nakúpila potraviny a v kuchynke, kde nikdy nikto nebol som si navarila. Bola to pohodička. No až na to spanie. Treba si pripraviť štuple do uší, klapky na oči a nekonečnú trpezlivosť. Keď pôjdem do Prahy na budúce určite si rezervujem izbu pre 6 báb, je to lepšie. 10 je príliš veľa. Verte mi :D


Tak toto je moja produktová stránka. Pripravovali sme ju a fotografovali s Máriom celý tretí víkend. Zároveň sme mali pohovor s Alenou a pracovali s polyvorom. Každá mala svoju tému ako napr. Black and white, spring/summer v meste/ na vidieku, neónové farby, pracovný večierok, army style, večierok v NY a ja som mala Lady like look. Zároveň sme odovzdávali naše moodbardy s dvomi návrhmi outfitov pre hviezdy. Ja som mala Jessicu Albu. Moje výtvory si môžete pozrieť v polyvore KLIK. Bol to naozaj inšpiratívny víkend.

Tu je pár suvenírov. Cestovala som väčšinou autobusom, bolo to lacnejšie ako vlak a je to aj pohodlnejšie. Okrem zážitkov a nových vedomostí, som si priniesla aj takéto romantické/nostalgické magnetky.
A konečne sa dostanem k téme, na ktorú už určite čakáte- skúšky. No poviem vám nebolo to najhoršie mala som 71%. Musím sa trošku pochváliť :D Otázky boli koncipované tak, aby mal každý šancu prejsť.
Prvá časť sa venovala všeobecnému prehľadu o móde ako napr. kto navrhol svadobné šaty pre Carrie do filmu Sex in the city? Aké obchody českých návrhárok sú na Parížskej, čo bola pre mňa ako Slovenku dosť záľudná otázka. Ďalšie dve časti sa venovali otázkam, ktoré sme preberali na prednáškach ako napr. čo sa nosievalo v 20. rokoch, čo by mal mať stylista stále pri sebe, koľko znakov by mal mať článok v internetovom časopise a pod.
Potom sme dostali ešte vyhodnotenie nášho testu módnej osobnosti, kde mne vyšlo, že by som mala byť návrhárkou a som tvorčia osobnosť. V celku ma to potešilo, pretože sa venujem navrhovaniu šperkov :)
 A ešte posledné foto nás všetkých kurzistiek, ktoré sme prežili dosť veľké nervy, ale nakoniec to určite stálo za to.
Pre ďalšie otázky sa ma nebojte kontaktovať na thejazzmansgirl@gmail.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára