nedeľa 31. augusta 2014

Sobotný trh a ulovený jablčný ocot

V sobotu ma to opäť pritiahlo do Starej tržnice, kde sa konal obľúbený TRH-PIAC-MARKT spolu s burzou kníh a platní (Vďaka nim sa mi konečne na neho konečne podarilo pritiahnuť aj môjho priateľa :D)
Vyberať bolo naozaj z čoho. Prízemie patrilo delikátnym lahôdkam, ktoré dokonale potešili moje mlsné zmysli a na poschodí ma lákali moje obľúbené a ešte k tomu lacné knihy.


Tentoraz som narazila na perfektný stánok s octami a bylinkovými olejmi, kde som sa dozvedela veľa nových receptov a zaujímavostí. Najviac ma zaujali pozitívne účinky jablčného octu, ktorý som si hneď kúpila.
Okrem toho, že je perfektným ochucovadlom, ktoré sa hodí skoro ku všetkému, má aj pozitívne účinky na náš organizmus. A to hneď niekoľko:
  •  Pomáha prekrveniu celého organizmu a tak pôsobí aj ako prevencia pred infarktom
  • Posilňuje imunitný systém, pôsobí preventívne napr. pri nachladnutí chrípke, ... a zároveň ničí voľné radikály, ktoré môžu vyvolať rakovinu
  • Povzbudzuje látkovú výmenu, trávenie a činnosť čriev.
  • Zvyšuje výkonnosť a schopnosť koncentrácie, ... 

Ak chcete využiť jeho účinky naplno, môžete si z neho namiešať ranný nápoj.

Stačí zmiešať jednu polievkovú lyžicu octu a 2-3 pol. lyžice medu v pohári čistej vody. Nápoj má sladkastú chuť a sa pije pomaly, po malých dúškoch. Odporúča sa ho piť na prázdny žalúdok, aby telo dokázalo vstrebať všetky dôležité látky. 

Pozor však, s pitím začnite radšej cez víkend, aby ste si odstriehli jeho účinky :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára